مدیر گروه کارشناس رشته معرفی رشته چارت رشته

سمت: مدیرگروه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی-بین الملل

نام و نام خانوادگی: توحید قلی زاده

مدرک تحصیلی: دکتری مدیریت قرار داد های بین الملل نفت و گاز

پست الکترونیکی: gholizadeh.tohid@gmail.com


 

سمت: کارشناس رشته مدیریت بازرگانی-بین الملل

نام و نام خانوادگی: مبینا نورانی

شماره تماس: 09337845961

پست الکترونیکی: Noorani@nooretouba.ac.ir


 

معرفی رشته مدیریت بازرگانی- بازرگانی بین الملل

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی بین الملل در طول دوره علاوه بر آشنایی با مفاهیم نظری مدیریتی و بازرگانی داخلی و خارجی با مهارت های مورد نیاز جهت انجام امور بازرگانی خارجی مانند صادرات ، واردات ، تدوین قراردادهای بازرگانی خارجی ، سرمایه گذاری خارجی و اجرای پروژه های بین المللی آشنا می شوند. گرایش بازرگانی بین الملل از کاربردی ترین رشته های حوزه مدیریت و علوم انسانی در وضعیت فعلی کشور است و فارغ التحصیلان گرایش بازرگانی بین الملل می توانند نقش مهمی در تامین نیازهای توسعه ای کشور و صادرات محصولات ایرانی به خارج از کشور داشته باشند. بازرگانی بین الملل از رشته هایی است که کشور نیاز فراوانی به سرمایه انسانی متخصص دارد و از بازار کار بسیار گسترده ای برخوردار است. این گرایش جزو بهترین گرایش های حوزه علوم انسانی است.ادامه مطلب

 



انتخاب واحد موسسه آموزش عالی نور طوبی در تمام مقاطع کارشناسی از طریق سامانه اموزشی sama انجام می گیرد و لیست دروس فعال برای ترم جاری نیز از طریق این سامانه در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد

دانشجویان می بایست با توجه به لیست دروسی که در ترم جاری ارائه شده است و همچنین توجه به چارت درسی و رعایت دروس پیش نیاز و هم نیاز ، انتخاب واحد را انجام دهند



 

 

 


ماهیت ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی بین المللی :

اقتصادهای چین ، ژاپن و هند در بین ده کشور برتر جهان (به ترتیب دوم ، سوم و پنجم) قرار دارند که نشان دهنده این واقعیت است که اکثر تولید ناخالص داخلی (GDP) در حال حاضر خارج از ایالات متحده و اروپا تولید می شود است. تجارت بین المللی شامل کلیه فعالیت های تجاری است که برای ترویج انتقال کالا ، خدمات ، منابع ، افراد ، ایده ها و فناوری ها در مرزهای ملی صورت می گیرد.

گرایش بازرگانی بین المللی یکی از کاربردی ترین و بهترین رشته های علوم انسانی و حوزه مدیریت است. دانشجویان این رشته در دوران تحصیل خود با مفاهیم نظری بازرگانی داخلی و خارجی، مفاهیم نظری مدیریتی، نحوه انجام واردات، صادرات، اجرای پروژه های بین المللی،  نحوه تدوین قرار داد های بازرگانی خارجی آشنا می شوند. این دانشجویان با مهارت های آکادمیکی که به دست می آورند نقش بسیار زیادی در تامین نیاز های توسعه ای کشور و صادرات محصولات ایرانی دارند.

چرا بازاریابی بین المللی را انتخاب کنیم ؟

دکتر روبرت وب ، دانشیار مشارکت و استخدام جهانی و مدیر برنامه های کارشناسی ارشد توضیح می دهد: “در یک محیط تجاری و اقتصادی جهانی که همیشه در حال تغییر است ، مطالعه تجارت از دیدگاه بین المللی برای فارغ التحصیلانی که قصد کار در مرزها و فرهنگ های بین المللی را دارند ، بسیار حیاتی است.”  مطالعه بازاریابی بین المللی به شما امکان می دهد ببینید چگونه جهانی شدن باعث افزایش “ارتباط” مشاغل ، بازارها ، مردم و اطلاعات در سراسر کشورها شده است.

علاوه بر این ، مهارت هایی که دانشجویان از تحصیل در این رشته به دست می آورند، بسیار مورد توجه کارفرمایان است. این تقاضا به فرصت های مختلف در طیف وسیعی از محیط ها و  بخش های شغلی تبدیل می شود.

 

مهارت و شایستگی ها برای ورود به ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی بین المللی :

مهم ترین مهارت برای موفقیت در این رشته داشتن مهارت ارتباطات بین فردی است، زیرا این رشته نیازمند ارتباط با افراد زیاد است. از دیگر مهارت های لازم برای ورود به این رشته میتوان به توانایی کار با کامپیوتر، سازمان دهی و برنامه ریزی فعالیت ها، قدرت تصمیم گیری و حل مسئله، ایده پردازی و خلاقیت در ارائه راهکارها اشاره کرد.

 

معرفی گرایش بین الملل :

این رشته در سازمانها و شرکتهای مختلف در سطح ملی و بین المللی ، خرده فروشیها  و عمده فروشیها، در عرصه صادرات و واردات  و تقریبا همه کسب و کارهای نوین کاربرد دارد

امتیازات خاص رشته :

  • کاربردی بودن رشته
  • نیاز روزافزون کسب و کارهای کوچک و متوسط و بزرگ به این رشته
  • تقاصای رو به افزایش موسسات و شرکتها برای جذب متخصصان ابن رشته
  • زمینه کاری بسیار گسترده

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی بین الملل در طول دوره علاوه بر آشنایی با مفاهیم نظری مدیریتی و بازرگانی داخلی و خارجی با مهارت های مورد نیاز جهت انجام امور بازرگانی خارجی مانند صادرات ، واردات ، تدوین قراردادهای بازرگانی خارجی ، سرمایه گذاری خارجی و اجرای پروژه های بین المللی آشنا می شوند.

گرایش بازرگانی بین الملل از کاربردی ترین رشته های حوزه مدیریت و علوم انسانی در وضعیت فعلی کشور است و فارغ التحصیلان گرایش بازرگانی بین الملل می توانند نقش مهمی در تامین نیازهای توسعه ای کشور و صادرات محصولات ایرانی به خارج از کشور داشته باشند.

تعداد واحد درسی : 32 واحد( با توجه به رشته مقطع کارشناسی احتمال ارایه دروس جبرانی مازاد وجود دارد)

 

 برخی از چهره های شناخته شده در رشته مدیریت بازرگانی _ بین الملل :

 

1)  جری لویین : 

2)  کارلوس گون :

3) سر جان براون :

4) سندی ویل :



 
فرم های نور طوبی
فهرست